Almancanın yabancı dil olarak öğretimi çerçevesinde öğrenci görüşüne dayalı öğretmen özellikleri
Abstract
Türkiye'de yabancı dil öğretimi çalışmaları Osmanlı İmparatorluğu'ndaki yenileşme çabalarıyla büyük bir ivme kazanmış ; bu dönemde Almanya ile girişilen ortak reform çalışmaları Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesi konusunda bugünkü Türkiye Cumhuriyeti için bir temel oluşturmuştur. Gelişme sürecinde olan Türkiye'de yabancı dil öğretiminin yaygınlaşması ve etkili bir şekilde yürütülebilmesi için, devlet de çeşitli girişimlerde bulunmaktadır. Ülkemizde son yıllarda görülen değişimler, ulaşım ve haberleşme, gittikçe artan uluslararası ilişkiler yeni gereksinimlerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Günümüzde, öğretim kurumlarımızda uygulanan geleneksel dil öğretimi verimliliğini yitirmiştir. Bu nedenle yeni öğretim yöntemleri belirleme çabalarına girişilmiştir. Öğrenci konusunda birçok araştırma ve uygulama yapılmasına karşın, öğretmene yönelik araştırmaların azınlıkta olduğu görülmektedir. Bu çalışmada, bu gerçek göz önünde tutularak öğrenci görüşüne dayanan bir araştırma yapılmış, bir yabancı dil öğretmeninin olumlu ve olumsuz özellikleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, iyi bir yabancı dil öğretmeninin özellikleri, öğrenci perspektifinden bakıldığında şu şekilde olmalıdır. Öncelikle anadiline daha sonra öğreteceği yabancı dile hakim olmalıdır. Öğrenci ayırımı yapmamalı, öğrencinin öğrenme hevesini kıracak davranışlarda bulunmamalı, derste çeşitli yöntemlere başvurabilmelidir, tek tip ders işlememelidir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]