Enchancing EFL students' reading comprehension through consciousness-raising training on contextual guesswork : an experimental study with Afyon Kocatepe Anatolian Lycee II students
Abstract
Bu çalışmada metin okuma esnasında karşılaşılan anlamı bilinmeyen İngilizce kelimelerin anlamlarını tahmin etmenin okuduğunu anlamaya katkısı araştırılmıştır. Metinde geçen anlamı bilinmeyen kelimelerin tahmini konusunda öğrencilerin bilinçlerinin artırılmasıyla öğrencilerin okuduklarını anlamada daha başarılı olacakları varsayılmıştır. Sözü edilen konunun araştırılması amacıyla Afyon Kocatepe Anadolu Lisesi II. sınıf öğrencileriyle deneysel bir çalışma yapılmıştır. 23'er kişiden oluşan iki gruptan biri deney, diğeri de kontrol grubu olmuştur. Gruplar 16 ders saatinden oluşan çalışma süresince Interactions I adlı kitaptan alınan 8 tane metin okumuşlardır. Kontrol grubunda anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamı verilirken, deney grubunda ise anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamlarını metnin sunduğu ipuçlarından yararlanarak tahmin etme konusunda öğrenciler bilinçlendirilmişlerdir. Gruplara 2 ayrı metinden oluşan ve her biri 10 tane çoktan seçmeli, 10 tane açık uçlu, ve 10 tane kelime tahmini sorusundan oluşan bir ön ve bir son test verilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda her iki grubun da metinleri anlama açısından ön test ile son test arasında gelişme kaydettikleri gözlenmiştir. Kontrol Grubu ile Deney Gurubu'nun karşılaştırılması sonucunda Deney Grubu'nun Kontrol Grubun'a oranla her üç soru grubunda da daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak anlamı bilinmeyen kelimeleri tahmin etmenin okuduğunu anlamayı olumlu yönde etkilediği sonucunavarılarak Yabancı Dil derslerinde öğrencilere anlamı bilinmeyen kelimelerin tahmin etme yöntemlerinin öğretilmesi önerilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]