The effects of field dependency and field independency on the performance of certain activity or question forms in listening comprehension ability
Abstract
Bu çalışma, dinlemeÊanlama yetisinde, alan bağımlılığın ve alan bağımsızlığının belirli aktivite ve soru tiplerinin performansına etkisini araştırmaktadır. Öğrenmeyi etkileyen tüm faktörleri yeteri kadar bilemememiz dil öğretimini zorlaştırmaktadır. Bireylerin farklı dil öğrenme yetileri, bazı araştırmacıları öğrenmede bireysel farklılıkların bir sebebi olan bilişsel tipler üzerinde çalışmaya yönlendirmiştir. DinlemeÊanlama becerisi öğretmenler için öğretmesi çok kolay fakat öğrenciler için öğrenilmesi çok zor olan bir beceri olarak düşünülmektedir. Öğretmenler için en zorlayıcı sorunlardan birisi, öğrencilerine dinlemeÊanlama becerisindeki zorluklarını yenmede nasıl yardım edecekleri konusudur. Bu nedenle dolayı, bilişsil tipler açısından öğrencilerin öğrenmelerine yardım edecek, dinlemeÊanlama becerisini açıklayan bilgilere gereksinim vardır. Bu çalışma Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Programında gerçekleşmiştir. Çalışmaya toplam 88 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler, Saklı Şekiller Grup Testindeki puanlarına göre alan bağımlı ve alan bağımsız olarak ayrılmıştır. 9 hafta (18 saat) boyunca, çeşitli dinlemeÊanlama metinlerinde sekiz aktivite tipi Ê boşluk doldurma, doğruÊyanlış, çoktan seçmeli, bilgi soruları, resimleri eşleme, konuşmacıların anlatım biçimlerini eşleme, tablo tamamlama ve sıraya dizmeÊüzerine çalışılmıştır. Her hafta 2 aktivite tipi üzerinde durulmuş ve bu aktiviteler bunu takip eden 2 hafta içinde 2 kez test test edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]