Using video film segments in reading classes to improve low level prep-school students' comprehension
Özet
Bu çalışmada, videonun görsel yardım aracı olarak kullanılmasının İngilizce bir materyali okuyup anlama becerisi gelişimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, veriler 1997-1998 öğretim yılı Güz döneminde Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Hazırlık programına katılan öğrencilerden orta düzey altı 52 öğrenciden alınmıştır. Bu öğrenciler deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel anlamda okuma anlama dersi yapılırken deney grubuna videonun görsel ayrdım aracı olarak kullanıldığı bir öğretim yapılmıştır. Bu çalışmada ''Sights and Sounds'' isimli kitaptan öğrencilerin ilgisini çekebilecek ''Stunds and Special Effects'', ''Sky Divers'' ve ''Paramedics'' isimli üç okuma parçası ve video filmleri seçilmiştir. Gruplara ön test verildikten sonra iki hafta süren uygulamaya geçilmiştir. Uygulamanın sonunda her iki gruba son test verilmiş ve bu testlerin sonuçlarının istatistiksel analizi yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin İngilizce bir materyali okuyup anlama becerisinde ilerleme kaydedip kaydetmediklerinin tespit edilebilmesi için hem grupların kendi içlerinde hem de gruplar arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön test ve son test sonuçlarına göre deney grubunun bu uygulamadan kontrol grubuna oranla daha çok faydalandığı tespit edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4119
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]