The effects of lexical aspect in the interlanguage tense use of EFL learners
Abstract
Bu çalışma fiillerin anlamsal özelliklerinin zaman hatalarında etkili olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'ndan 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Öğrenciler dönem başında verilen seviye tespit sınavı sonuçlarına göre seçilmiş olup hepsi orta düzeydedir. Deneklere 20 dakikalık kısa bir film izleyecekleri ve daha sonra kendilerinden filmi yazılı olarak bir ders saati içinde -45 dakika- anlatmalarının isteneceği söylenmiştir. Sonuçlar sürekli geçmiş zaman ve geniş zaman kullanımlarının İngilizce öğrenen orta düzey Türk öğrencileri için sorunlu göstermiştir. Sürekli geçmiş zamanda anadilden etkilenmenin yanısıra oluş eylemlerinin sorunlu olduğu gözlenmiştir. İstatistiksel veriler, İngilizce öğrenen orta düzey Türk öğrencilerinin geçmişe ait olayları hikaye ederken oluş eylemlerini anlamsal ile geniş zamanda kullanma eğiliminde olduğunu göstermiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]