The effects of prep listening classes on the frequency of listening comprehension strategy use
Özet
İşitsel ber verinin ansal (zihinsel) algılanması süreci dinleme-anlama stratejisi olarak tanımlanabilir. Bu araştırma, hazırlık okulunda sürdürülen dinleme becerisi derslerinin dinleme-anlama stratejileri kullanımı sıklığına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Dinleme becerisi derslerinin, dinleme-anlama stratejileri kullanım sıklığı üzerinde olumlu ya da olumsuz etkisi olup olmadığını belirlemek için hazırlık okuluna bir yıl boyunca devam etmiş öğrenci grubu ile bu okula devam etmemiş öğrenci grubu arasında dinleme-anlama stratejilerinin sıklığı arasında fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Öğretmenliği Bölümündeki 139 birinci sınıf öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Bu öğrenciler, Hazırlık Grubu ve Hazırlık almayan Grup olarak sınıflandırılmıştır. Hazırlık Grubunda 59, Hazırlık almayan Grupta da 80 öğrenci vardır. Veriler bu iki grup öğrenciden toplanmıştır. Her iki gruptaki öğrenciler literatürde yetkin dinleyiciler tarafından kullanıldığı saptanmış 13 dinleme-anlama stratejisini içeren bir Dinleme-Anlama Stratejileri Envanterine cevap vermiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4128
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]