Das system des sprecherwechsels im fremdsprachenunterricht: eine empirische untersuchung aus pragmatischer sicht
Özet
Dil, insanların birbirlerine kültürlerini, geçmişteki deneyimlerini ve aynı zamanda bugünkü yaşam biçimlerini aktarabildikleri bir araçtır. Kısacası dilin kendisi aslında bir bilgi yumağıdır. O, bir bilgi yumağı olmakla kalmaz, aynı zamanda insanların davranışları üzerinde de belli bir yaptırım gücüne sahiptir. Dolayısıyla sözel ifadelerimiz kişiden kişiye, kurumdan kuruma hem içerik boyutunda hem de biçim boyutunda farklılıklar göstermektedir. Bu çalışma ilgisini yabancı dil olarak Almanca dersinde kullanılan yabancı dilin biçimsel boyutuna vermiştir. Ağırlıklı olarak sözün kimin elinde olduğu, öğrencinin söz hakkını nasıl verdiğine benzer davranışlar üzerinde durulmuş, buna dayaı olarak daha önce farklı derslerde oluşturulan sistem modelleriyle karşılaştırma yapılmış, varsa benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan kaynakların büyük bir kısmı Türkiye'de bu konudaki yazın eksikliği nedeniyle yurt dışından sağlanmış, bunun yanında internetten ve dergilerden yararlanılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4133
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]