A comparison of written and oral feedback on students' revisions
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce yazılı anlatım dersinde, öğrencilerin yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları üzerinde verilen yazılı ve sözlü dönütün, önce genel olarak ve daha sonra kompozisyon türlerine göre etkisinin araştırılmasıdır.Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü birinci sınıfından 19 öğrenci örneklem grubu seçilerek deneysel bir çalışma tasarlanmıştır. Deneklerin yazılı anlatım dersinde yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları toplanmış, 10 tanesine yazılı, 9 tanesine de sözlü dönüt verilerek yazmış oldukları bu taslakları gözden geçirip yeniden yazmaları istenmiştir. Deneklerin bu şekilde, dönem boyunca toplam 3 konuda (Karşılaştırma, Sınıflandırma ve Süreç Analizi konularında) kompozisyon yazmaları istenmiştir. Böylece 19 deneğin yazmış oldukları ilk kompozisyonlar ve gözden geçirilmiş kompozisyonlar iki ayrı öğretmen tarafından ESL Composition Profile ölçeğine göre değerlendirilip notlandırılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi sonucuna göre, yazılı dönüt ve sözlü dönüt ayrı ayrı değerlendirildiğinde her ikisinin de öğrencilerin ilk taslakları üzerinde belirgin olarak etkili olduğu ve kompozisyon türlerine göre belirgin bir farklılık göstermediği görülmüş, ancak genel sonuçlara bakıldığında yazılı ve sözlü dönütün birbirlerine oranla herhangi bir üstün yönü olmadığı saptanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]