L'enseignement du vocabulaire dans la classe de fle
Abstract
Bu araştırmada, öğrencilerin okuma derslerinde belli başlı okuma stratejilerine ve özellikle de çıkarsama (inférence) stratejisine karşı duyarlı kılınması amaçlanmaktadır. Araştırma, stratejik bir eğitim doğrultusunda 9 ve 11 kişilik iki gruba, haftada 3 saat süre ile toplam 8 haftalık bir eğitim sürecini kapsamaktadır. Sınıfta kullanılan metinler özellikle çıkarsama (inférence) stratejisini çalıştırmayı amaçlayan araştırmalardan oluşmaktadır. Veri toplama amacıyla deney ve kontrol gruplarının öğrencilerine bir okuma stratejileri ölçeği ve çıkarsama stratejilerini içeren bir ön-test uygulanmıştır. 8 hafta boyunca, deney grubu öğrencilerini bu stratejilere karşı bilinçlendirmek amacıyla her dersin sonunda bir Özdeğerlendirme Formu verilmiştir. 8 haftanın sonunda, amaçlanan değişikliklerin gerçekleşip gerçekleşmediğini ölçmek için her iki gruba yeniden okuma stratejileri ölçeği ve son-test uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, kontrol grubunda uygulama sonrası anlamlı bir fark gerçekleşmemiştir. Deney grubunun verilerinde ise fark gözlenmektedir fakat, bu da beklenen ölçüde anlamlı sayılmamaktadır. Sonuç olarak, deney grubunu çıkarsama stratejilerine karşı bilinçlendirmek amacıyla uygulanan Özdeğerlendirme formunun beklenen ölçüde ekili olmadığı görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]