Task-based teaching effectiveness on students' achievement in learning grammar
Abstract
Dil eğitiminde devam eden araştırmaların amacı dil öğretiminde en etkili yaklaşımı bulmaktır. Geleneksel öğretim modeli öğrencilere sadece bir dilbilgisi yapısını ya da dilin bir işlevini öğretmeyi amaçlar. Diğer yandan çalışma temelli öğretimde öğrenciler iletişim kurmaya çalışarak ve anlama önem vererek bir dilbilgisi yapısını öğrenirler. Bu çalışmanın amacı geleneksel öğretim modeli ile çalışma temelli öğretimin karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada dilbilgisinde iki dilbilgisi yapısının öğreniminde öğrencilerin başarısında hangi öğretimin daha etkili olacağı araştırılmıştır. Çalışmaya Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Okulundan 102 öğrenci katılmıştır. Her bir grup için 20 ders saati süresince iki farklı öğretim modeli ile uygulama yapılmıştır. Öğrencilere uygulama öncesi ve uygulama sonrası her konu için bir ön-test ve son-test olarak verilmiştir. Her bir uygulamadan iki ay sonra aynı testler final test olarak tekrar verilmiştir. Uygulama sonrası öğrencilerin öğretim modelleri hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla bir anket doldurmaları istenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre birinci dilbilgisi yapısında çalışma temelli öğretimin geleneksel yöntemden uzun dönem öğrenimde daha etkili olduğu, kısa dönem öğrenimde her iki öğretimin etkili olduğu, ikinci dilbilgisi konusunda çalışma temelli öğretimin kısa dönemde daha etkili olduğu fakat uzun dönem öğretimde ise her iki öğretimin başarı sağladığı bulunmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]