Usage d'internet dans l'enseignement
Abstract
Son yıllarda geliştirilen yeni iletişim ve bilişim teknolojileri, yaşamımızın tüm boyutlarını etkileyecek biçimde yaygın bir kullanım alanı bulmuş ve kaçınılmaz olarak eğitim ortamına da girmiştir. Bu yeni teknolojiler çok sayıda bilgiye ulaşmaya, dünyanın öbür ucunda bulunan biriyle iletişime girmeye, onunla bilgi paylaşmaya olanak vermekte dolayısıyla da öğrenme ortamı yaratmaktadır. Söz konusu iletişim ve bilişim teknolojileri arasında dijital televizyon, cep telefonu, cdrom... ve bunlardan en önemlisi internet bulunmaktadır. Internet çokortamlılık (ses, görüntü, yazı,...) ve interaktif olma özellikleriyle öğretim/öğrenim sürecini etkilemektedir. Bilgi arama, bilgi elde etme, bilgi yayınlama hizmetleriyle (Web, arama motorları), haberleşme hizmetleriyle (elektronik posta, tartışma grupları) ve etkileşim hizmetleriyle (sohbet odaları, video iletişim), internet, öğretmenin dersine hazırlanmasına veya öğrencinin öğrenmesine katkıda bulunmakta, özellikle de okulun, sınıfın dış dünyaya açılmasını sağlamaktadır. Kısacası, Internet öğretim/öğrenim alanında etkin bir rol oynamaktadır. Yabancı dil eğitiminin bu çerçeve dışında ka1ması olanaksızdır. Çünkü internet hizmetleri bir yabancı dili öğretmeye ve öğrenmeye çok elverişlidir. Zaten, yabancı dil eğitimi, araç-gereçlerini yenilemeye, teknolojiyi kullanmaya daima açık olmuş böylelikle de dili en uygun biçimde öğrencilere kazandırmaya çalışmıştır. Ancak, 70'li yıllardan beri yabancı dil öğretiminde en uygun yöntem olarak iletişimsel yöntemin benimsendiğini düşünürsek, yabancı dil eğitimi alanında etkin biçimde kullanılabilmesi için, internet'in öncelikle bu yöntemin ölçütlerine cevap verebilmesi beklenir. Yapılan literatür taraması sonucunda, bu yeni teknoloji dehasının verimli olarak kullanılacağı eğitim ortamlarının zaten iletişimsel yöntemlerce de benimsendiği görülmektedir. Ayrıca, aynı tarama sonucunda öğrencilerin internet'i Fransızca yabancı dili öğrenmek amacıyla bireysel bir araç olarak da kullanabilecekleri ortaya çıkmaktadır. Ancak, internet'in Fransızca yabancı dil eğitimine uygun olması onun sınıf içinde veya sınıf dışında kullanılmasına yeterli sayılacak bir etken değildir; öğrencilerin araca karşı tutumları da büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada Fransızca yabancı dil öğrencilerinin internet'e karşı tutumlarını tespit etmek amacıyla Fransızca yabancı dili eğitimi gören 85 öğrenciye bir anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bilgiler, Fransızca dili öğrencilerinin internet'i bireysel olarak veya sınıf ortamında kullanmaya yönelik olumlu tavır sergiledikleri sonucuna ulaştırmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]