Reflections on grammar course book : listening to students' voices = Gramer ders kitabı üzerine yansımaları : öğrencilerin seslerine kulak vermek
Abstract
Yansıtmanın öğrenme süreci üzerinde önemli bir rolü vardır ve dil sınıflarında yansıtmanın rolü giderek ilgi çekmektedir. Yansıtma bize öğrencilerin ne düşündüğünü, hissettiğini ve neye ihtiyaç duyduğunu görmemiz açısından bir şans verir. Dahası, yansıtma öğrencilerin seslerini duymamıza yardımcı olur. Bu çalışma öğrencilerin gramer ders kitabı hakkında neler düşündüklerini araştırmak için desenlenmiştir. Aynı zamanda, bu çalışma yansıtmanın öğrencilerin gramer dersindeki başarıları üzerinde bir etkisi olup olmadığını da bulmayı maçlamıştır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulunda öğrenirn görmekte olan 61 Lower-Intermediate seviye öğrenci üzerinde deneysel bir çalışma yapılmıştır. Denekler iki gruba ayrılmıştır; bir deney grubu ve bir kontrol grubu. Deney grubuna her ünite bitiminde gramer ders kitabı hakkındaki fikirlerini soran yönlendirilmiş yansıtma anketleri uygulanmıştır. Anketlerin tamamlanmasından sonra, deney grubundan kura ile seçilen öğrenciler, yansıtmanın etkilerini bulmak ve yansıtma hakkındaki görüşlerini almak için görüşmeye alınmışlardır. Bu görüşme aynı zamanda, öğrencilerin ders kitabı hakkındaki görüşlerini almayı da hedeflemektedir. Anket ve görüşme verilerini analiz etmek amacıyla sabit karşılaştırma yöntemi uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında bir fark olup olmadığını ortaya çıkarmak için T -testleri ve MANOVA kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi sonucunda, öğrencilerin genel olarak kitap hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Çalışma sonuçları, öğrencilerin verdikleri dönütlerin öğrenmeleri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya çıkarmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]