Identifying English language needs of the Turkish national police academy students : a needs-based syllabus suggestion for law enforcement English course
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı Polis Akademisi öğrencilerinin İngilizce dil gereksinimlerini belirlemekti. Çalışmanın ikinci bir amacı ise, belirlenen gereksinimlere göre, Güvenlik Bilimleri Fakültesi dördüncü sınıf öğrencilerine verilen Mesleki İngilizce dersi için ihtiyaç temelli bir müfredat önermekti. Bu çalışma için veriler; öğrenciler, mezunlar, İngilizce okutmanları ve yöneticilerden anketler ve mülakatlar yoluyla toplanmıştır. Mesleki İngilizce dersini almakta olan 100 4. sınıf öğrencisine ve Emniyet Teşkilatının çeşitli birimlerinde görev yapan 50 Polis Akademisi mezununa ihtiyaç analizi anketi uygulanmıştır. Daha sonra, katılımcıların öğrencilerin İngilizce dil gereksinimlerine yönelik algılarını daha iyi öğrenmek amacıyla öğrencilerden, İngilizce okutmanlarından ve yöneticilerden bir bölümüyle mülakatlar yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, katılımcıların Mesleki İngilizce dersinin etkinliğiyle, İngilizce kullanımında yaşadıkları zorluklarla, İngilizce kullanımında yaşadıkları zorlukların sebepleriyle, İngilizcenin mesleklerindeki gerekliliğiyle, temel dil becerileri ve bazı alanlardaki yeterlilikleriyle, temel dil becerilerinin ve bazı alt becerilerin mesleklerindeki önemiyle ilgi görüşlerini ve gelecekteki derslerin yöntem ve içeriğiyle ilgili önerilerini ortaya koymuştur. Ayrıca, bulgular doğrultusunda, Mesleki İngilizce dersine yönelik ihtiyaç temelli bir müfredat için çıkarımlar özetlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]