Online support application for oral communication skills course : a case study
Abstract
Bu çalışmanın amacı birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerileri II dersinde kullanılmak üzere hazırlanan asenkron konuşma ve dinleme etkinliklerinden oluşan bir çevrimiçi destek uygulamasını nasıl kullandıklarını araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma modeli olarak durum çalışması benimsenmiştir. Bu çalışmada üç araştırma sorusuna cevap aranmıştır. Birinci araştırma sorusu katılımcılarının çevrimiçi destek uygulamasını nasıl kullandıklarına yöneliktir. Bu soruya cevap vermek için katılımcılarının öğrenme günlüklerinden (learning logs) ve araştırmacı günlüklerinden (researcher’s logs) yararlanılmıştır. İkinci araştırma sorusu katılımcılarının çevrimiçi destek uygulaması ile ilgili görüşlerini belirlemeyi hedeflemiştir. Üçüncü araştırma sorusuyla da, katılımcıların çevrimiçi destek uygulamasına katılmasını engelleyen faktörler araştırılmıştır. İkinci ve üçüncü araştırma soruların yanıtlanması için katılımcı anketlerinden ve görüşmelerden yararlanılmıştır. Çalışma 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde 21 öğrenci ile yürütülmüş ve araştırma verileri çevrimiçi destek uygulamasını kullanan 8, kullan(a)mayan 13 öğrenciden toplanmıştır. Araştırma bulguları, çevrimiçi destek uygulamasının Sözel İletişim Becerileri dersini desteklemek için tamamlayıcı bağımsız çalışma aracı olabileceğini göstermiştir. Çevrimiçi destek uygulamasını kullanan 8 öğrenci, uygulamanın sözel iletişim becerilerini geliştirmek konusunda gerekli ve faydalı olduğunu dile getirmiştir. Öğrenciler, çevrimiçi destek uygulamasındaki etkinlikleri yapmanın dil yeterliliklerini arttığını ve daha akıcı ve öz güvenli konuşabildiklerini belirtmişlerdir. Özellikle almış oldukları geri bildirimler katılımcıların dilbilgisi, kelime kullanımı ve telaffuz ile ilgili eksikliklerini görmelerine yardımcı olmuştur. Bu kazanımların yanı sıra, katılımcılar çevrimiçi destek uygulamasındaki konuşma etkinliklerini yapmanın onların hazırlıksız konuşma yapma becerisini de geliştirdiğini düşünmektedirler. Katılımcıların yarısı, çevrimiçi uygulamanın onların telaffuzlarını geliştirdiğini ve konuşma kaygılarının azalmasına yardımcı olduğunu düşünmekte, diğer yarısı ise bu görüşlere katılmamaktadır. Katılımcıların çevrimiçi destek uygulamasındaki etkinlikleri yapma amaçları ise derste öğrendiklerini genişletmek ve ders dışında da konuları tekrar edebilmek olarak özetlenebilir. Derse hazırlanma diğer bir kullanma biçimi olmakla beraber, tekrar kadar yaygın değildir. Ancak, araştırmada öğrencilerin çevrimiçi destek uygulamasını etkili bir biçimde kullanabilmeleri için kişisel internet bağlantısına ve uygun çalışma koşullarına sahip olmaları da önemli bir gereklilik olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin isteksizliği, başka zorunlu ödevlerin olması ve zamanı etkili kullanamama gibi bireysel faktörler de, öğrencilerin çevrimiçi destek uygulamasını kullanmalarını olumsuz yönde etkilemiştir. Bilgisayar destekli dil öğrenimine yönelik olumsuz düşünce ve tutumları olan bazı öğrenciler de, çevrimiçi destek uygulamasını kullanmamayı tercih etmişlerdir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [83]