An investigation into efl students’ writing anxiety and its relatıonship wıth writing performance: A Study with Freshman-Electrical-Electronics Engineering Students in Turkey
Abstract
Son birkaç yılda, İngilizce yazılı anlatım becerisine ve duyuşsal faktörleri ile olan ilişkisine odaklanan çalışmalarda bir artış olduğu açıkça görülmektedir. İngilizce yazılı anlatım becerisinin, öğrencilerin akademik hayatındaki rolü gittikçe önem kazanmaya başladığı için, kaygı ile ilişkili olarak yazılı anlatım performanslarını incelenmesi faydalı olabilir. Bu çalışma özellikle öğrencilerin anadilde ve yabancı dilde yazılı anlatım becerilerine ilişkin kaygı düzeylerini belirlemeyi ve iki değişken arasındaki ilişkiyi de araştırmayı hedeflemiştir. Son olarak, öğrencilerin İngilizce yazılı anlatım kaygısı ve yazma performansı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Osmangazi Üniversitesinde, 107 birinci sınıf Elektrik-Elektronik öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Bu amaçla, Yabancı Dilde Yazılı Anlatım Kaygısı (SLWAI) ve Anadilde Yazma Kaygısı Ölçekleri, kompozisyonlar, Teknik Yazılı Anlatım Becerisi dersi sınav kağıtları ve mülakatlar kullanılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların orta düzeyde yabancı dilde ve ana dilde yazılı anlatım kaygısına sahip olduğunu ve İngilizcede ile ve ana dilde yazılı anlatım kaygı ölçekleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir pozitif ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma katılımcıların İngilizcede yazılı anlatım kaygısı ile yazma performansı notları arasındaki negatif korelasyonun varlığını da göstermiştir. Dolayısıyla, akademik yazılı anlatım dersi hocalarına, yazmaya ilişkin kaygının öğrencilerin performansı üzerindeki zararlı etkilerini dikkate almaları önerilebilir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]