Doğal işitsel/sözel yaklaşımla eğitim gören işitme engellilerde internet destekli öğretim etkinliği ve Anadolu Üniversitesi'nde bir uygulama
Özet
Bu çalışmada, Doğal İşitsel / Sözel Yaklaşım ile eğitim gören işitme engellilerde, İnternet Destekli Öğretimin başarısı ve kalıcılığı araştırılmıştır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi lisans ve önlisans programlarında yer alan “SNT 155 Sanat Tarihi” dersinin uygulaması yapılmıştır. Tez içinde, öncelikle işitme engelli tanımları yapılmış, işitme engelinin çeşitleri üzerinde durulmuştur. İşitme engellilerin eğitim yöntemleri anlatılmış ve bu yöntemlerin içinde konumuz olan Doğal İşitsel/Sözel Yaklaşım açıklanmıştır. İzleyen bölümde, bilgisayar destekli öğretim çalışmalarından söz edilmiş, “İnternet Destekli Öğretim” hakkında bilgi verilmiştir. Son bölümde ise gerçekleştirilen uygulamaya yer verilmiştir. Uygulamanın denekleri; Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulunda 2001-2002 eğitim - öğretim yılında okuyan öğrenciler içinden, doğuştan işitme kaybına uğramış, 4 yaş ve öncesinde cihazlandırılmış öğrencilerin arasından rasgele seçilmiştir. Toplam 23 öğrenci uygulamaya katılmıştır. Uygulama için öncelikle, araştırmacı tarafından WebCT yazılımı yardımıyla “Sanat Tarihi” dersinin “Mısır Sanatı, Mısır Mimarisi” konusu Internet Destekli Öğretim etkinliği olarak oluşturulmuştur. Bu uygulamada sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Uygulama gerçekleştirildikten sonra her iki gruba da ölçme aracı sontest olarak uygulanmıştır. 15 gün sonra ise öğretimin kalıcılığını ölçmek amacıyla sontest tekrar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlar şunlardır: “Doğal İşitsel / Sözel Yaklaşım” ile yapılan eğitimin “İnternet Destekli Öğretim” etkinliğine göre işitme engellilerde daha başarılı olduğu görülmüştür. “İnternet Destekli Öğretim” etkinliği, “Doğal İşitsel / Sözel Yaklaşım” ile yapılan eğitimden daha kalıcı olduğu görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4297
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [102]