Yayın tarihi için Cilt.14 Sayı.1 listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Marka Mirası Kavramı ve Hizmetlerde Marka Mirasına Yönelik Bir Ölçek Değerlendirmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal marka kimliğinin bir boyutu olarak marka mirası, işletmeler için oldukça önemli hale gelmektedir. Özellikle tüketici tercihlerinin, işletmelerin başarısı ve rekabet ... -
Hizmet Kalitesi, Tatmin ve Güvenin Daha Fazla Ödeme Eğilimi Üzerindeki Etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)İşletmeler, müşterilerinin kendilerini tercih etmesini ve bu tercihin uzun süre devam etmesini isterler. Bu tercih işletmenin riskini azalttığı gibi, karlılıkları üzerinde de olumlu etkiye sahiptir. Benzer şekilde, ... -
Almanya’da Göçmen Politikaları ve Türkiyeli Göçmenlerin Trajedisi: Yurttaşlık, Haklar ve Eşitsizlikler Üzerine
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada yurttaşların hiyerarşisi tezi üzerinde durularak, Almanya’da kurumsal dışlama ve ayrımcılık mekanizmalarına temel oluşturan göçmen ve yurttaşlık politikaları analiz edilmektedir. Almanya’da yurttaşlık ... -
Kurumsal Yapı ve İşleyişiyle ABD’de Kriz Yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Uzun süre sadece özel işletmelerin çalışma alanlarından biri olarak algılanan kriz yönetimi uygulamalarının kamu kurumları açısından da yaşamsal öneme sahip bir konu olduğu özellikle son yıllarda yaşanan ve ... -
Tüketim Değerlerinin Satın Alma Niyeti ve Bağlılık Üzerindeki Rolü: Fırsat Sitelerine Yönelik Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günümüzde yeni iletişim teknolojilerinin ve İnternet mecrasının yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte tüketicilerin alışveriş yapma biçimleri önemli bir değişime uğramıştır. İnternetten alışveriş ve ... -
Türkiye’de Cari Açık, Reel Döviz Kuru ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişkiler: Eş Bütünleşme Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Cari işlemler açığı tarihsel olarak Türkiye ekonomisinin en önemli kırılma noktalarından biridir. Makro ekonomik politikaların temel amacı iç ve dış dengenin eşanlı olarak sağlanmasıdır. Geçmişte Türkiye ... -
Bulanık VIKOR Yöntemini Kullanarak Proje Seçim Sürecinin İncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Proje seçimi, karlılık, büyüme ve artan küresel rekabet ortamında işletmelerin hayatta kalması için verilmesi gereken çok önemli bir karardır. Ancak bu tür kararlar maddi ve maddi olmayan birçok faktör ve birden ... -
Skill-Biased Technological Change Hypothesis with Different Market Structures: The Case of Turkish Manufacturing Industries
(Anadolu Üniversitesi, 2014)The purpose of this study is to investigate the skill biased technological change (SBTC) hypothesis using 1985-2001 data from Turkish manufacturing industries. The role of market structure in this process will also be ... -
Uluslararası Ticaretin Serbestleştirilmesi Sürecinde Orta Asya Ülkelerinin Yaklaşımları
(2014)İktisat literatüründe artan ticari dışa açıklık ile ekonomik büyüme arasında genel olarak pozitif yönlü bir ilişkinin varlığı yönünde görüş birliği mevcuttur. Dış ticaretin önündeki engellerin azalması ... -
2000 Sonrası Türk Tarım Politikalarında Dönüşüm ve Çiftçi Algısı: Kırklareli Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Ekonomi içerisindeki yeri ve yapısal şartları nedeniyle tarım sektörü, devlet politikalarının ve destekleme sistemlerinin süregelen konusu olmuştur. Türkiye’de de Cumhuriyetin kuruluş yıllarından itibaren tarım ... -
The Latin American Debt Crisis and Lessons For Europe
(Anadolu Üniversitesi, 2014)In the1970s, Latin American countries with the help of global conditions, financed generous social expenditures by foreign credit. At the beginning of the1980s, interest rates skyrocketed in developed countries as a ... -
Örgütsel Çekicilik Bağlamında Otel İşletmelerini Rakiplerinden Ayıran Özellikler
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bireylerin işyeri seçimi ile ilgili karar sürecinde örgütsel çekiciliğin önemli bir rolü vardır çünkü bireyler öncelikle çekici buldukları işletmelere başvurmayı düşünürler. İşletmelerin örgütsel ...