Almanya’daki Çok Kültürlü Ortamlarda Türkçenin Anadili Olarak Kullanımı
Abstract
Bu çalışmada "Almanya’daki çok kültürlü ortamlarda Türkçenin anadili olarak kullanımı” başlığı altında, özellikle Türkiye’den göçün kırkıncı yılında, Almanya’daki ikinci ve üçüncü kuşak Türklerin Türkçeyi anadili olarak öğrenmeleri ve yaşadıkları topluma uyum sağlamaları için gösterilen çabalarda Türkçenin anadili olarak etkisi üzerinde durulmuştur. Çalışmanın girişten sonraki ilk bölümünde, Almanya’daki vatandaşlarımızın Türkçe kullanımı, ikinci bölümünde Almanya’da anadili ile ikinci dil öğretimi ve kültürleşme süremi arasındaki ilişkiler, üçüncü bölümünde anadili gelişimi ile okul başarısı arasındaki ilişki, dördüncü bölümde anadilinin gelişimini ve toplumsal uyumu etkileyen okul dışı unsurlar üzerinde durulmuş, son olarak da Almanya’da yetişen Türk çocuklarının toplumsal uyum sağlamaları ve bulundukları ülkede aldıkları eğitimi başarı ile sürdürebilmeleri konusunda alınabilecek önlemler öneri olarak sıralanmıştır. This study investigates how the second and third generation Turkish immigrants in Germany learn their first language (L1), and how their L1 knowledge contributes to their attempts to adjust themselves to the society they live in. Section one focuses on the way Turkish citizens in Germany use Turkish. Section Two explains the relationship between acculturation and first&second language teaching in Germany. In Section Three, the correlation between L1 development and academic achievement is discussed. Section Four focuses on the external factors affecting L1 development and social adjustment. Finally, Section Five includes a number of suggestions on how to sustain social adjustment of Turkish children in Germany and how to help them maintain academic success in the school system of Germany.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.02 Sayı.1 [7]