Yalıtım sektöründe pazar araştırması ve pazarlama stratejilerinin incelenmesi
Özet
Ülkemizde ve Dünya’da hızla artan insan nüfusu ve sanayi gelişimi ile önüne geçilemez bir enerji tüketimi oluşmaya başlamıştır. Çevre kirliliğinin artması, var olan kaynakların hızla tüketilmesi ve enerji üretiminin yüksek maliyeti gibi nedenlerden dolayı ülkeler enerji tasarrufu konusunda bir takım çalışmalar yapmaya başlamıştır. Günümüzde daha az enerji harcayarak istenilen faydayı sağlamak yalıtım konusunu gündeme getirerek yalıtıma verilen önemin artması sağlamıştır. Yalıtıma verilen önemin artması ve belli başlı yasa veya yönetmelikler neticesinde birçok üretici, uygulayıcı, ithalatçı ve hammadde tedarikçisi firma oluşmuştur. İnşaat sektörü ile paralel şekilde büyüyen sektörde çok sayıda firma kurulmakta ve rekabet de giderek artmaktadır. Yalıtım sektöründeki bu büyük pastadan pay alabilmek ve olan paylarını arttırmak arzusunda bulunan firmalar son tüketiciye kadar uzanan bu uzun yolda her geçen gün yeni pazarlama uygulamaları yapmaktadırlar. Bu tezde, yalıtım sektöründe pazar araştırması ve pazarlama stratejileri konusu incelenmiş olup, yalıtım sektöründe üretici olarak yer alan 30 firma ile anket çalışması yapılmıştır. Anket sonuçları SPSS programı kullanılarak elde edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/5463
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [141]