Burun tekerlekli hafif nakliye uçağı iniş takımı ön tasarımı ve boyutlandırılması : HD 19 için bir uygulama
Abstract
Uçak ön tasarım çalışmalarında önemli bir yer tutan iniş takımı ön tasarımı pek çok alt sistem ve elemanların tasarım ve ölçülendirilmesini kapsamaktadır. Bu çalışma, iniş takımı tasarım safhaları ve uçak tasarımı ile iniş takımları tasarımı arasındaki ilişki hakkında genel bir bilgi vermekte, burun tekerlekli hafif nakliye uçağı iniş takımı ön tasarımı ve boyutlandırılmasını içermektedir. İniş takımları ön tasarımı ve boyutlandırılması, iniş takımları yerleşiminin incelenmesi, lastik seçimi, seçilen lastik ve uçağın flotation analizi, oleopnömatik amortisör tasarımı, fren tasarımı ve boyutlandırılması, iniş takımlarına etkiyen yüklerin hesaplanmasını içermektedir. Bu çalışma kapsamındaki konuların FAR Part 23'e göre burun tekerlekli hafif nakliye uçağında bir uygulaması yapılmıştır. Ayrıca tüm çalışmaları kapsayan bir bilgisayar programı hazırlanmış ve programın akış şeması, kullanma kılavuzu, bilgisayar programından örnek uçak için elde edilen sonuçlarla birlikte çalışma ekinde sunulmuştur. Programın, amortisör ve lastik yükleri için elde edilen ve çalışma içerisinde yer alan ifadelerin taylor serisi açılımı uygulanarak hazırlanmış bölümü kullanılarak, amortisörün yük- piston hareketi eğrisi elde edilebilmekte ve amortisör verimi, maksimum yük, piston kurs boyu değerleri hesaplanabilmektedir. Oleopnömatik amortisör dizaynı kapsamında, orifis katsayısı ile ''piston kesit alanı/başlangıçta hava hacmi'' değerlerinin amortisörde verim, maksimum yük ve piston kurs boyu değerlerine etkileri incelenmiş ve inceleme neticesi elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. p
Collections
- Tez Koleksiyonu [48]