Hava trafiğindeki çatışmalardan kaçınma için ekonomik manevraların modellenmesi
Abstract
Bu tezde yörüngeleri kesişen iki sivil amaçlı, tepkili motorlu, sübsonik, ticari yolcu taşıma uçakları arasındaki hava trafik çatışmalarının minimum zamanda çözümü ele alınmıştır. Çözüm için yatay düzlemde hız ve hız-yön değişimi olmak üzere iki ayrı strateji incelenmiştir. Çözüm stratejileri dinamik hareket denklemlerine, gerçekçi uçak performans verilerine ve işletme kısıtlayıcılarına dayanılarak modellenmiştir. Elde edilen manevra modelleri farklı uçuş koşulları ve çatışma seneryoları için parametre optimizasyonu teknikleri kullanılarak çözülmüştür. Bu sonuçlara göre her stratejinin gecikme zamanı ve yakıt tüketimi açısından ekonomik analizi yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [31]