Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCavcar, Mustafa
dc.contributor.authorÇetek, Cem
dc.date.accessioned2007-03-20T10:12:51Z
dc.date.available2007-03-20T10:12:51Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6438
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sivil Havacılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 353154en_US
dc.description.abstractBu tezde yörüngeleri kesişen iki sivil amaçlı, tepkili motorlu, sübsonik, ticari yolcu taşıma uçakları arasındaki hava trafik çatışmalarının minimum zamanda çözümü ele alınmıştır. Çözüm için yatay düzlemde hız ve hız-yön değişimi olmak üzere iki ayrı strateji incelenmiştir. Çözüm stratejileri dinamik hareket denklemlerine, gerçekçi uçak performans verilerine ve işletme kısıtlayıcılarına dayanılarak modellenmiştir. Elde edilen manevra modelleri farklı uçuş koşulları ve çatışma seneryoları için parametre optimizasyonu teknikleri kullanılarak çözülmüştür. Bu sonuçlara göre her stratejinin gecikme zamanı ve yakıt tüketimi açısından ekonomik analizi yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHava trafik kontrolüen_US
dc.subjectUçaklar -- Performansen_US
dc.subjectHava trafik kontrolü -- Yönetimen_US
dc.titleHava trafiğindeki çatışmalardan kaçınma için ekonomik manevraların modellenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 142 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster