Kitap tasarımında tipografinin etkinliği
Abstract
Kitap; yaşanılan düşünce birikimlerinin anlık görüşe yansımasının ürün kimliğidir. Aktarımda yalınlık metne dönüşümdeki yolda yazarıyla okurun tanışıklığının gerçekleştiği boyutsal görüş kaynağıdır. Ve bu bağlamda baş başa kalınması gereken bir araçtır. Bilgilenmenin öğrenme adına gelişim gösterdiği süreç; insanoğlunun doğasında var olan merak güdüsünün işlevini korumasında ve kitapla gelen yazın dünyasına ulaşımda aracı konumunda yer almıştır. Yüzyıllar boyu süregelen düşüncenin paylaşımının belgelerine süreci içinde kitabın doğuşunda aktif rol oynadığı gerçeğidir. Belgelerine nitelikli metinlerin sunumu; içeriğinde gizli olanı okur hedef kitlesine algı ama potansiyelince tüketiminin sağlanması, tasarım gücünde yatmaktadır. Kitabın okuru tarafından iyi bir kitap etiketini kazanması yolunda; düşüncenin bütünüyle görsel anlama yüklenmesinde ortak dilin egemenliği yadsınır boyuttadır. Kitabın tasarlanması yeniden oluşum adına değil; her şeyden önce yazınsal metnin içeriğinin, ağırlıklı kazanıldığı kavram irdelemesinde doğru yolda ilerlemesiyle mümkün kılınacaktır. Okura sunumda yazarın düşüncelerinin egemen olduğu tasarım içinde; bu egemenliği görünür hale getirmesi ve boyut kazandırması grafik tasarımcısının üzerinde durması gereken noktalardır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [33]