Stravinski'nin yeni klasikçi anlayışı : Piyano ve üflemeliler için konçerto ve serenade in a eserlerinin incelenmesi
Abstract
Müziğe getirdiği ritmik, melodik ve armonik yeniliklerle 20. yüzyıl müziğinde önemli bir yeri olan bestecilerden biri de İgor Stravinski’dir. Bu dönem, diğer sanatlarda olduğu gibi müzikte de alışılmş kalıp ve kuralların aşılması ve yeniyi yaratma düşüncesinin ön planda olduğu bir süreçtir. 20. yüzyıl müziği melodi ve tonaliteden uzak, yeni tınıların, uyumsuz seslerin ve ton-dışı müziğin kendini gösterdiği kökten bir değişim sergiler. Ancak birçok 20. yüzyıl bestecisi, müzikte olan tüm bu değişimlerin yanı sıra çağdaş müzik ile geçmiş dönem müziğinin senteziyle oluşturdukları eserler ortaya koymuşlardır. ‘Yeni-klasikçi Anlayış’ olarak müzik tarihinde anlamını bulan bu müzik stili, Stravinski’ nin müzik yaşamında önemli bir dönemi temsil etmektedir. Bu çalışma, İgor Stravinski’ nin Yeni-klasikçi anlayıştaki dönemini ve bu süreçte bestelenmiş eserlerinden solo piyano için ‘Serenade in A’ ve ‘Piyano ve Üflemeliler için Konçerto’ sunun analizini içermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [53]