Enerji skor ilişkisinde oyuncunun çalışması
Abstract
Oyuncu için sanatının araçlarını kontrol edebileceği, işleyebileceği alan skor olarak adlandırılan yapıdır. Oyuncunun en temelde seyirci ile kontak kurmakta kullandığı aracı ise skorun bir bileşeni olarak enerjidir. Oyuncuyu seyirci gözünde ilgi çekici kılan öncelikle günlük-üstü enerji yoluyla edindiği sahnesel varlığı yani sahne biosudur. Oyuncu çalışması yoluyla bu günlük-üstü enerji durumunu kazanılmış ve örgütlenebilir bir kaliteye dönüştürmektedir. Bu kalite herhangi bir fiziksel disiplini, bir oyunculuk yöntemini ya da oyuncunun kendi tasarımını enerji bağlamında nasıl ele aldığı ile ilişkilidir. Oyuncunun bu kaliteye ulaşmak için egzersiz yapması mümkündür. Bu çalışmada oyuncunun kullandığı örgütlenebilir, dönüştürülebilir ve transfer edilebilir bir araç olarak enerji konu edilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [33]