Lise öğrencilerinde sınav kaygı düzeyi ve ruhsal belirti dağılımı
Abstract
Üniversite hazırlık sürecinin öğrenciler üzerinde büyük bir stres doğurduğu bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı, sınav kaygısı ile ruhsal belirtiler arasında bir ilişkinin varlığını aramaktır. Bu nedenle sınav kaygısı yüksek olacağı düşünülen, 387 lise son sınıf öğrencisi çalışma grubunu, lise I. ve II. sınıftan 257 öğrencide kontrol grubunu oluşturmuştur. Öğrencilere SKE-SCL- 90-R ve bir anket formu uygulamıştır. Elde edilen veriler, çalışma grubu içinde oluşturulan değişik gruplarla ve kontrol grubu verile- riyle karşılaştırılmıştır. Çalışmanın genel bilgi bölümünde, üniversite giriş sınavı, kaygı, sınav kaygısı ve ergenlik dönemi ele alınmıştır. Gereç ve yöntem bölümünde kullanılan araçlar ve çalışma populasyonu tanıtıl- mıştır. Çalışmanın sonunda üniversite giriş sınavının ruhsal belirti düzeyini arttırdığını, ruhsal belirti ve kaygı düzeyinin paralellik gösterdiği, girişi sınavsız okulda öğrenim gören öğren- cilerin, girişi sınavlı okulda öğrenim görenlerden, kız öğrencilerin erkek öğrencilerden, sınav kaygı ve ruhsal belirti düzeyinin yüksek olduğu okullara göre değişiklik gösterdiği saptanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [16]