Zihin engelli çocuk babalarının bir iletişim sunumu olarak web tabanlı uzaktan eğitim uygulaması hakkındaki görüşleri
Özet
Bu araştırmanın genel amacı, zihin engelli çocuk babalarının bir iletişim sunumu olarak web tabanlı uzaktan eğitim uygulaması hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaca ulaşmak için zihin engelli çocukların babalarına Web Tabanlı Öğretim Materyalini Değerlendirme Anketi'nin uygulanması yoluyla, hazırlanan uzaktan eğitim materyalinin biçimsel içeriğinin web tasarım ilkelerine uygun olup olmadığı sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma 2005-2006 Öğretim Yılı'nda Eskişehir ili merkezinde, zihin engelli çocuklara yönelik eğitim veren iki özel bir rehabilitasyon merkezinden destek hizmet uygulamaları dışında, bireysel ve grup eğitimi alan zihin engelli 65 çocuğun babası ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Betimsel araştırmalarda veriler anket, görüşme ya da gözlem yoluyla toplanır ve toplanan veriler betimsel istatistiklerle analiz edilir. Sosyal bilimlerde en sık kullanılan betimsel istatistikler; frekans, yüzde ve aritmetik ortalamadır. Araştırma sonucunda, babaların değerlendirmelerine göre genel olarak hazırlanan web tabanlı öğretim materyalinde grafik tasanm ilkelerine uygun olduğu ve yetişkin eğitimi kapsamında zihin engelli çocuk babalarının eğitimi için pedogojik bir yapı oluşturabileceği belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7670
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [100]