Reklam kampanyasında post-test
Abstract
Henüz II. Dünya Savaşı başlamadan ortaya çıkan ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşun çoğalmasına neden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşun reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki gelişmenin de bir uzantısı olarak artık reklamlarla yatıp reklamlarla kalkar olduk. Yaşam biçimimiz ve tüketim alışkanlıklarımız da belli bir ölçüde reklamlarla belirleniyor. Sözgelimi bize araba değil, bir ulaşım ve yaşam biçimi, şampuan değil dikkat çekicilik hatta giderek mutluluk satılıyor. Tüm bunların yanında bir de maddi harcamalar vardır, reklamveren kuruluşların reklam harcamaları için ayırdıkları bütçelere bakıldığında akıl almaz miktarlar görülmektedir. Sözgelimi, 1988 yılının Aralık ayındaki toplam tv. reklam harcaması 9 milyarı aşmıştır. Toplum ve yaşam üzerinde oldukça etkili olan ve hem manevi hem de maddi açıdan büyük önem taşıyan reklam olgusu bir iletişim biçimidir ve taşıdığı önem nedeniyle etkileyici bir iletişim olmak zorundadır. Bu çalışmanın amacı, reklamın bir iletişim biçimi olduğunu belirterek etkileyici bir iletişim zorunda olması gerektiğini ve yayınlanan bir reklamın etkileyici bir iletişim olup olmadığını post-test ile değerlendirmenin mümkün olduğunu göstermektir. Bu amaçla yapılan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, iletişim, reklam ve etkileyici iletişim kavramları ayrıntılı bir şekilde tanımlanarak, reklamın öğeleri ve işleyişi bir iletişim süreci olarak açıklanmıştır. İkinci bölümde, reklam kampanyası ve kampanya içindeki yeri ile posttest konusu ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Üçüncü bölümde ise post-test'e ilişkin örnek uygulama verilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]