Türkiye'deki spor gazetelerinin toplumsal işlevleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de yayınlanan spor gazetelerini (Spor, Süper Fotospor, Fotomaç) toplumsal yapı ve yazılı basındaki gelişmeler çerçevesinde incelemektir. Çalışma, ampirik kısmı destekleyici üç bölümden ve içerik analizi sonucu elde edilen bulgular ve yorum bölümlerinden oluşmaktadır. Bu çalışma betimleyici bir özellik taşımaktadır. Kuramsal bölümler, gazetelerin toplumdaki yeri, haber kavramı ve toplumsal bir olgu olarak spor başlıklarında ele alınan konuları içermektedir. Bu bölümlerde, gazeteler toplumsal ideolojik kurumlar olarak incelenmiş ve siyasallaşma sürecindeki ve kamuoyu oluşumundaki işlevleri ele alınmıştır. Ayrıca haber yazmada önemli olan ilkeler ve sporun politika, milliyetçilik, ekonomi, toplumsal sınıflar, cinsiyet, yerel ve bölgesel kimlikler ve popüler kültür kavramı içindeki rolü belirtilmiştir. Son olarak da, sporun kitle iletişim araçları ve 1980 sonrası Türkiye'deki gelişmeler boyutundaki bir analizi yapılmıştır. Araştırmacının bulduğu sonuçlara göre, Türkiye'deki spor gazeteleri, kullanılan dil, haber yazımı, söylem ve içerik açısından istenilen düzeyde değildir. Gazetelerin bir toplum içindeki temel fonksiyonlarını yansıtamamaktadırlar. Araştırmacı, bu gazetelerin istenen düzeye gelmesi için gazetecilikle ilgili temel kuralları yerinegetirmelerini önermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]