Duygusal çekicilikli reklamların iletişim etkileri
Abstract
Reklam uygulamalarına bakıldığında diğer çekiciliklere oranla duygusal çekiciliğn daha fazla kullanıldığı görülmektedir. Reklam çekicilikleri akıldan çok duyguya yönelmektedir. Duygunun reklamda ilgi çekici bir araştırma konusu oluşunun altında yatan sebebin, duygusal çekicilikli reklamların daha çok dikkat çekmesi, reklamda yer alan mesajın daha olumlu değerlendirilmesi olduğu düşünülmektedir. Reklamda duygunun iletişim etkilerini ortaya çıkarmak üzere düzenlenen bu çalışmada amaç, duygusal çekicilikli reklam türleri ve duygusal tepki yoğunluğundaki bireysel farkların reklama yönelik duygusal tepkiler, reklama ve markaya yönelik tutumları (reklamdan ve markadan hoşlanma) ne yönde etkileyeceğini sınamaktır. Reklamda duygunun iletişim etkilerini ortaya çıkarabilmek reklamın nasıl çalıştığını bilmeye dayalıdır. Reklam mesajının işleyişi ve yaratabileceği etkilerle ilgili kavramlar ve modeller açıklandıktan ve reklamda kullanılan çekicilikler tanımlandıktan sonra reklamda duygu kavramı, duygu sınıflamaları, reklama ve markaya yönelik tutum konularında literatürde yer alan çalışmalara değinilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [79]