Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği
Abstract
Günümüzde modern kurum ve kuruluşlar kurumsal kimlik kavramına önem vermişlerdir. Çünkü kurumsal kimlik, bir kuruluşun kim olduğunun, ne yaptığının ve bunu nasıl yaptığının görsel ve davranışsal sunumudur. Bu çalışmada modernleşme kuramının özellikle 'geleneksel' ve 'modern' kavramları ve bu ilişki arasında kurduğu 'ikilik' ilişkisi irdelenmektedir. Daha açık bir deyişle, Türkiye'nin modernleşme sürecindeki gelişimi ürettiği ürünler ve hizmetler ile çok iyi yansıtan moda kuruluşu olan 'Vakko' seçilmiştir. Burada amaç Vakko özelinde Vakko'nun kurumsal kimlik öğelerinin, Türkiye'nin modernleşme sürecine nasıl bir yanıt verdiğini, bu yanıtın anlambilimsel olarak nasıl bir tarihsel tecrübeyi ifade ettiği ve modernleşme süreci ile bu yanıt arasındaki ilişkinin niteliğini ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle kurumsal kimlik kavramına açıklık getirilmiş ve modernleşme sürecinde geleneksel ve modern karşıtlığı irdelenmiş ve bir moda kuruluşu olarak tanımlanabilecek Vakko'nun kurumsal kimliğini tarihsel toplumsal, ekonomik ve kültürel koşulları değerlendirerek çözümlenmiş ve kimliğin nasıl sunulduğu araştırılmıştır. Kuşkusuz kurumsal kimliği ölçmede saysal yöntemlerin yanısıra, sayısal olmayan yöntemler de kullanmak olasıdır. Pek çok alanda kullanılan anlambilim yöntemini, kurumsal kimliği ölçmede yeni bir yöntem olarak geliştirmek mümkündür. Bu çalışmada Vakko'nun kurumsal kimliği anlambilimsel yöntemle çözümlenmeye çalışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [79]