Internet'te reklamcılık
Abstract
Dil, din, ırk, cinsiyet ayrımı gözetmeden kıtalararası tüketicilere ulaşmaya ve geri bildirimin anında alınmasına ortam yaratan bilgisayar ve Internet, reklam veren, reklam ajansı, tüketici ve pazar ilişkilerine yeni bir anlam kazandırmıştır. Özellikle, 1996'da 301 milyon dolar olan elektronik reklam harcamalarının 2001'de 7.7 milyar dolara çıkacağı yönündeki beklentiler, reklam veren ve tüketici arasında iletişimi sağlayan elektronik reklamcılık uygulamasının ve modellerinin giderek çeşitlenmesine ve yaygınlaşmasına yol açmıştır. 90'lı yıllarda 25 milyon kullanıcısı ve aylık %10-20'lik tahmini büyüme hızıyla dünyanın en hızlı gelişen medyası Internet'in oldukça yükselen bir reklam medyası olma potansiyeli vardır. Internet'in geri besleme ve etkileşim olanakları reklamcıların ve ticari Internet kullanıcılarının karşılaştıkları her Internet kullanıcısına göre reklamı kişileştirme ve farklılaştırmalarına imkan tanır. Internet'in reklam medyası olarak kabul edildiği bu tez "Pazarlama" kavramı olmadan reklam kavramının olmayacağı gibi Internet'in de gelişemeyeceğini gösterirken bunun yanında Internet'in bir reklam medyası olarak nasıl işlediğini ve geleneksel reklam medyası ile nasıl karşılaştırıldığını içerir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [137]