Eskişehir H Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumundaki hükümlülerin benlik saygıları ve iletişim becerileri
Özet
Bu araştırmada Eskişehir H Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumundaki hükümlülerin benlik saygısı düzeyleri ve iletişim becerileriyle ceza infaz kurumunda kalma süresi ve ceza infaz kurumuna girme sıklığı açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu amaçla araştırma Ağustos 2006'da Eskişehir H Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda kalmakta olan 152 hükümlünün tümü üzerinde gerçekleştirilmiş ve 136 hükümlüden kullanılabilir veri elde edilmiştir .Hükümlülerin Benlik saygısı düzeyine ilişkin veriler, "Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği" ile, hükümlülerin iletişim becerilerini algılamalarına ilişkin veriler de "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ile toplanmıştır. Ayrıca hükümlülerin yaş, öğrenim durumu, işledikleri suça ilişkin bilgiler ve cezaevine giriş sıklıkları, cezaevinde kaldıkları süre ile ilgili bilgileri ortaya koyacak "Kişisel Bilgi Formu" uygulanmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde değişkenler arasında fark olup olmadığını ve anlamlılık düzeyini test etmek amacıyla değişkenlerin özelliklerine göre t testi ve tek yönlü varyans analizi, değişkenler arasındaki etkileşimi belirlemek için Fisher LSD izleme testi kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlemeler için önemlilik düzeyi .05 olarak alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; hükümlüler iletişim becerilerini ve benlik saygılarını algılamaları yüksek düzeyde bulunmuştur. Cezaevine girme sıklığına göre psikosomatik belirtiler gösterme, kişiler arası ilişkilerde tehdit hissetme, anne-baba ilgisi ve psişik izolasyon açısından farklılık göstermektedir. Bu alt ölçeklerde cezaevine iki ve daha fazla girenlerde olumsuz özellikler anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Uzun süre kurumda kalmış olanlar da baba ilgisini anlamlı düzeyde düşük algılamaktadırlar. Bununla birlikte cezaevine giriş sıklığı ve cezaevinde kalma sürelerine göre algılanan iletişim becerileri ve benlik saygısı düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılık göstermediği görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8562
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]