Ticaret ünvanının korunması
Abstract
Tanıtma araçlarının gerek ticari, gerek ekonomik bakımdan taşıdıkları önem, bunlardan biri olan ticaret ünvanının hukuksal düzenlenmesi ve korunmasının incelenmesinde etkili olmuştur. Üç bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde ticaret ünvanı konusunda gerek Türk, gerekse bazı yabancı hukuk sistemlerinde getirilen genel düzenlemeler incelenmiştir. İkinci bölümde, ticaret ünvanının korunması gereği ve koşulları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise, ticaret ünvanının korunmasının hukuki dayanakları, kapsamı ve uygulanabilecek yaptırımlar konusunda bilgi verilmeye ve Türk hukuk sisteminin koruma konusunda getirdiği düzenlemenin yeterli olup olmadığının belirlenmesine çalışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]