İşletme organizasyonlarında çatışma
Abstract
Bu çalışmanın konusu işletme organizasyonlarındaki önemi nedeni ile çatışma yönetimidir. Çatışmanın yaygın olan olumsuz anlamı üzerinde durulmayıp, belli ölçülerdeki çatışmanın işletme organizasyonlarının başarısı üzerinde olumlu etkileri olabileceği ileri sürülmektedir. Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, yönetim kavramları, çatışma yönetimi açısından ele alınmaktadır. Çatışma kavram olarak incelenmekte ve işletme organizasyonundaki önemine değinilmektedir. İşletme organizasyonlarındaki başlıca çatışma türleri ve bunların işletme üzerindeki etkileri ikinci bölümün konusudur. Çatışmanın dinamik olma özelliğini sınırlamasına ve iç içe giren çatışmaların varlığına rağmen türlere ayırma yoluna gidilerek, çatışma yönetimi açısından yarar elde edilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, işletme organizasyonlarındaki başlıca çatışma nedenleri, işletme organizasyonlarının yapısı, bireysel davranış özellikleri ve haberleşme düzeni esas alınarak sıralanmıştır. Dördüncü bölümde, işletme organizasyonlarındaki çatışmaların yönetimine ilişkin yollar üzerinde durulmaktadır. Çalışmada son olarak elde edilen sonuç yer almaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]