Avrupa Topluluğunda tüketiciyi koruma politikaları ve Türkiye'nin tüketiciyi koruma açısından entegrasyonu
Özet
Bütün Dünya'da tüketicilik çağdaş bir olgu haline gelmiştir. Tüketici sorunlarının çözümü, tüketici korunmasının esasını oluşturmaktadır. Tüketicinin korunması amacıyla ilk yasal ve örgütsel çalışmalar 1872 ve 1892 yılları arasında A.B.D.'de gerçekleştirilmiştir. A.B.D. başkanı John Kennedy'nin 1962 yılında Kongreye sunduğu mesajı tüketici haklarına evrensel bir nitelik kazandırmış ve giderek diğer Dünya ülkelerine yayılmaya başlamıştır. Türkiye'nin Avrupa Topluluğu'na tam üyelik başvurusu Türkiye-Avrupa Topluluğu ilişkilerine yeni bir boyut kazandırmıştır. Bugün, Türkiye'nin en önemli sorunu ekonomik, sosyal ve yasal konulardaki uyumunu 1992'ye kadar olan kısa süre içerisinde nasıl gerçekleştirebileceğidir. Bu çalışmada, Avrupa Topluluğu'nun 'Tüketiciyi Koruma Politikası' Avrupa Komisyonu'nun çıkardığı direktiflere ve üye ülkelerdeki uygulama sürecine göre incelenecektir. Çalışmanın amacı ise Türkiye'nin tam üyeliğe yönelik olarak olması gereken önlemlerin belirlenmesidir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8810
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]