Türkiye'de bilgisayar destekli eğitimin yönetimi ve bir model önerisi
Abstract
Dünyanın pek çok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkesiyle birlik- te Türkiye'de de 1990'lı yıllarla birlikte gündeme gelen Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) kavramı, eğitim sistemleri tarafından, XX. Yüz- yıl'ın sonlarına doğru hızlanan toplumsal değişime verilen tepkisel bir cevap olarak görülebilir. Gerçekten de BDE konusundaki çalışmalar- da, toplumsal değişim gerektiği ölçüde yer almaktadır. Bu çalışmada eğitim sistemlerinin toplumsal değişim içindeki evrimi incelenmiş ve eğitim sistemlerinin evresindeki gelişmeler ile karşılaştırılmıştır.Karşılaştırma sonucunda eğitim sistemlerindeki evrimin görece olarak yavaş kaldığı ortaya konmuştur. Bu durum, belir- li bir tarihsel dönemde ortaya çıkan ve çevreyi önemli ölçüde değişti- ren teknolojik gelişmelerin eğitim sistemine yeterince yansıtılamama- sının sonucu olarak değerlendirilmiştir. Eğitim sistemlerinde bilgisa- yar kullanımına yönelik çabalar bu çerçevede irdelenmiş ve bilgisa- yarların önemli bir eğitsel gizli gücü olduğu ortaya konmuştur. Türk Egitim Sistemi'nin teknolojik olarak geri kalmışlığının çözümü için bilgisayardan yararlanmayı sağlayabilecek olan BDE Proje- si'nin varolan durumunun incelenmesi sonucunda, projede, böyle bir olabilirliği gerçekliğe dönüştürecek bir perspektifin eksikliği göz- lenmiştir. Bu eksikliğin de büyük ölçüde, projenin yönetiminde Yöne- tim Biliminin çağdaş bulgu ve yaklaşımlarından yararlanılmamasından kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın son bölümünde BDE Projesi için, Yönetim Bilimindeki gelişmeleri de dikkate alan bir yönetim yaklaşımı ve modeli önerilmiş- tir. Önerilen model, bir bütün olarak BDE Projesi'nin, eğitim sistemi- nin teknolojik olarak yenilenmesi sürecinde verimli bir adım olarak değerlendirilmesini sağlamaya yöneliktir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]