Tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetleri ve planlama süreci : tüketim malları üreten işletmelerde bir araştırma
Abstract
Son yıllarda işletmelerin pazarlama stratejileri içinde tüke- ticilere yönelik satış tutundurma faaliyetlerinin çok önem kazandığı görülmektedir. Ancak konu hakkındaki araştırmalar daha çok tüketicile- rin satış tutundurma faaliyetleri karşısındaki tepkileri üzerine yo- ğunlaşmış, satış tutundurma faaliyetlerinin yönetimi ve planlaması ay- nı yoğunlukta araştırılmamıştır. Bu çalışmada tüketicilere yönelik sa- tış tutundurma faaliyetleri işletme boyutunda incelenmeye çalışılmış- tır. Birinci bölümde satış tutundurma faaliyetlerinin genel yapısı incelenmiştir. Bu faaliyetlerin pazarlama stratejisi içindeki yeri, üstünlükleri ve sınırlamaları, reklam faaliyetleriile ilişkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde işletmelerin tüketicilere yöne- lik olarak düzenleyebilecekleri satış tutundurma teknikleri ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir. Tüketicilere yönelik satış tutundurma faa- liyetlerinin etkin bir şekilde yönetilmesi için planlama gerekli oldu- ğundan üçünçü bölümde tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyet- lerini planlama sürecinin aşamaları incelenmiştir. Tez çalışması kapsamında tüketim malları üreten işletmelerin tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetleri üzerine bir araş- tırma yürütülmüştür ve dördüncü bölüm bu araştırmada elde edilen veri- lerin değerlendirilmesini kapsamaktadır. İşletmelerin pazarlama stra- tejileri içinde satış tutundurma faaliyetlerinin yeri, satış tutundur- ma faaliyetleri yapan ve yapmayan işletmelerin çeşitli işletme özel- likleri açısından karşılaştırılmalı, yöneticilerin tüketicilere yöne- lik satış tutundurma faaliyetleri hakkındaki tutum ve görüşleri ve bu faaliyetleri kullanan işletmelerin uygulamaları dördüncü bölümde orta- ya konmaya çalışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]