Büyük otel işletmelerinde önbüro yönetimi ve beş yıldızlı otel işletmelerinde önbüro yönetimi ile ilgili uygulama
Abstract
Otel işletmeleri kendine özgü pek çok özellikleri nedeniyle diğer işletmelerden farklılık göstermektedir. Her otel işletmesinin faaliyet bölümleri birbirinin aynı olmadığı gibi organizasyon yapıla- rıda her işletmenin ihtiyaçlarına yönelik oluşturulmak zorundadır. Otel işletmelerinde çok önemli görevleri üstlenen önbüro bölümü, otelin tüm faaliyet bölümleri (arasında) kumanda merkezi konumundadır. Misafirler önbüro tarafından otele kabul edilir, ön- büro tarafından karşılanarak kayıt işlemleri yapılır. Konaklama sü- resi boyunca sunulan hizmetlerin büyük bir bölümü önbürodan gelen bilgiler doğrultusunda yerine getirilir. Son olarak misafirlerin otelden ayrılış işlemleri yine önbüroda tamamlanır. Önbüro faaliyetlerinin etkin bir biçimde yürütülmesi yönetim fonksiyonlarının gerçekleştirilmesiyle ilgilidir. Otel işletmelerinin büyüklüklerine göre, önbüroda yönetim fonksiyonlarının kapsamıda o ölçüde farklılık gösterebilmektedir. Büyük otel işletmelerinde önbüro bölümünün yönetimde planlama, orga- nize etme, yöneltme, koordine etme, denetim, kadrolama ve iletişim fonksiyonlarının geniş kapsamda ele alınması gerekmektedir. Çünkü etkili bir önbüro yönetimi, otel işletmelerinin başarısının temelini oluşturmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]