Toplam kalite yönetimi açısından pazarlamada fiziksel dağıtım ve TÜLOMSAŞ'da bir uygulama
Özet
Hızla değişip gelişen ve globalleşen dünyamızda, ülkeler ve işletmeler arasındaki rekabet de giderek yoğunlaşmaktadır. Bu ortamda toplam kalite yönetimi önemli bir rekabet aracı olarak yer almaktadır. Toplam kalite yönetimi hammadde aşamasından başlayan, işletmeye girdi sağlayan yan sanayileri de kapsamına alan ve müşteri şikayetleri ile birlikte satış sonrası hizmetleri de içeren bir süreç niteliğindedir. Müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım ve insan kaynakları yönetimi gibi bazı temel ilkelere dayanan toplam kalite yönetimi süreci, müşteri isteklerine uygunluk olarak düşünülmektedir. Toplam kalite yönetiminde amaç, müşteri talepleri doğrultusunda işletmenin tüm birimlerinin yönlendirilmesi ve müşteri tatmininin tam olarak sağlanmasıdır. Toplam kalite yönetimi gibi önemli bir rekabet aracı da, en az giderle istenen malları, istenen yerlerde ve istenen zamanda bulundurma amacı güden ve pazarlama için önemli bir destek sistemi olan fiziksel dağıtım sistemidir. Fiziksel dağıtım maliyetlerinde elde edilecek çok küçük bir tasarruf, toplam karlarda çok büyük artış etkisi yaratabilir. Bu iki önemli rekabet aracının bir arada ele alınması ise, işletmeler için önemli yararlar sağlar. Etkin ve toplam kalite yönetimi ilkeleri doğrultusunda faaliyet gösteren bir fiziksel dağıtım sistemi, rekabetçi üstünlük elde etmede önemli bir avantaj yaratır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8899
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]