İşletmelerde başarı artırmada bir faktör olarak kalite çemberleri Beksa Çelik Kord Sanayi ve Ticaret A.Ş. uygulaması
Abstract
Globalleşmenin bir sonucu olarak rekabetin hızla yaşandığı bir ortamda başarılı olabilen işletmelerin toplam kalite yönetimini ve onun bir parçası olan kalite kontrol çemberlerini uygulayan işletmeler olduğu görüyoruz. Kalite kontrol çemberleri, kuruluşun etkinlik, verimlilik, kalite gibi birçok sorunları görüşmek, tartışmak çözümlemek amacıyla oluşturulanküçük kümelerdir. 1960'lı yıllarda Japonya'da gelişmeye başlamıştır, hızla yayılarak Avrupa'da, ABD'de ve diğer birçok ülkede aynı zamanda da ülkemizde işletmelerin başarısı açısından önemli hale gelmiştir. Kalite kontrol çemberlerinin çeşitli amaçları vardır, bunlar işletmenin gelişmesini sağlamak, verimliliği, motivasyonu arttırmak ve yönetime yardımcı olmaktır. Bu amaçların sağlanması için kalite kontrol çemberleri bazı unsurlardan oluşur, işgören grubu, gönüllülük, katılım, eğitim, sorun tespit edip çözme başlıcalarıdır. Tüm bunlar bir organizasyonu gerektirir. 8-10 personelle bir liderden oluşur. Ayrıca kalite çemberlerinin uygulandığı bir organizasyonun ve yönetiminin bazı özellikleri vardır. Kalite çemberleri uygulaması, kalite yükseltme, verimlilik arttırma ve bunların sonucunda pazar payını ulusal ve uluslararası düzeye çıkarmak olduğu için işletmelerin başarılı olmak için üzerinde önemli durdukları bir konudur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]