Yaşam biçimi ve pazarlamada kullanımı : otomobil sektöründe bir uygulama
Abstract
Bugünün pazarlama anlayışının temelinde tüketici ve onun ihtiyaç ve isteklerinin tatmini yer almaktadır. Bu anlayış aynı zamanda tüketiciyi tanımayı, davranışlarını öğrenmeyi ve onun ihtiyaç ve isteklerine uygun olarak hazırlanacak pazarlama faaliyetlerini uygulamaya koymayı da beraberinde getirmektedir. Bu çerçevede değerlendiğinde yaşam biçimi kavramının, pazarlama yöneticilerine önemli bilgiler sunduğu görülmektedir. Tüketici davranışını etkileyen faktörlerden biri olarak yaşam biçiminin gerek tüketicileri tanımada, davranışlarını öğrenmede gerekse onun ihtiyaç ve isteklerine uygun pazarlama stratejileri geliştirmede önemli bir yere sahiptir. Yaşam biçiminin pazarlama stratejilerindeki kullanımına ilişkin olarak hazırlanan bu çalışmada yaşam biçiminin pazarlama stratejileri geliştirmede nasıl kullanıldığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda da çalışmanın birinci bölümünde yaşam biçimi kavramının tüketici davranışı içindeki yeri konusunda bilgiler sunulmuştur. İkinci bölümde ise kavramın çeşitli davranış bilimleri (psikoloji, sosyoloji ve antropoloji) içindeki kullanımı, eleştirel yaklaşımlar (postmodernizm, popüler kültürÊküreselleşme) açısından ele alınışı ve tüketici davranışı ile ilişkisi incelenmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, yaşam biçimi temelinde yapılan batılı ülkelerdeki ve Türkiye'deki araştırmalar (psikografikler, değerler ve yaşam biçimleri yaşam biçimi trendleri) incelenmiş ve yaşam biçimi özelliklerinin kullanıldığı pazarlama stratejileri hakkında bilgiler verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise yaşam biçimi özelliklerinin pazarlama stratejilerinde kullanımı ile ilgili olarak TOFAŞÊFİYAT otomobilleri hakkında bir uygulama yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]