Seyahat işletmelerinde performansın mali bilgilerle ölçüm ve değerlendirilmesi
Abstract
Seyahat işletmelerinin faaliyet alanlarının ve hizmet çeşitlerinin artmasıyla birlikte bu sektörde faaliyet gösteren işletmelerin ülke ekonomisindeki önemi de artmıştır. Seyahat işletmelerinde de hem yöneticiler, hem de işletme ile ilgili üçüncü kişiler diğer işletmelerde olduğu gibi, işletmenin başarısı ve gelişimini değerlendirebilmek için bir kısım ölçütlere, ihtiyaç duyarlar. Seyahat işletmelerinde de performans ölçüm ve değerlendirilmesi gerekir ve olanaklıdır. Seyahat işletmelerinin performans ölçümünde özellikle kullanılabilecek araçlar bütçeler ve mali oranlardır. Bütçelerin kendilerinden beklenilen bu görevi yerine getirebilmeleri - Örgüt içi dağılım (kar ve masraf merkezlerini oluşturarak) Ê Zaman içi dağılım (satış dalgalanmaları göz önüne alınarak) Ê Alanlara göre dağılım (satış elemanları esas alınarak) düzenlenmelidir. Seyahat işletmelerinde muhasebenin oran analizi yapılmasını sağlayacak bilgiler üretilmesi gerekmektedir. Seyahat işletmelerinde oran analizinde göz önünde bulundurulması gereken hususlardan birisi performans boyutlarının belirlenmesi ikincisi ise bu boyutları ölçebilecek oranların seçilmesi ve geliştirilmesidir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]