Hastanelerde toplam kalite yönetimi ve özel bir hastanede inceleme
Abstract
Günümüzde dünyamızdaki değişimin boyutu ve hızı oldukça önem kazanmıştır. Özellikle bilgi toplumu sürecine girdiğimiz çağda, geniş kitlelerin yüksek yaşam standartları tüketim alışkanlıklarını değiştirmiştir. Ulusal rekabetin yanısıra, küreselleşme sonucu uluslararası rekabet ortamı işletmeleri ayakta kalabilmek için yeniliğe açık yönetim arayışlarına sürüklenmiştir. Bütün bunların sonucunda, mükemmellik diğer bir deyişle hatasızlık gibi kavramlara öncelik veren ve sürekli gelişmeyi hedefleyen Toplam Kalite Yönetimi anlayışını kabul etmek zorunluluk haline gelmiştir. Toplam Kalite Yönetimi anlayışı diğer sektörlerde olduğu gibi hızla gelişen yönetim ihtiyaçlarının karşılanamadığı sağlık sektöründe de uygulanmaya başlamıştır. Çağdaş işletmecilik anlayışında uzak merkeziyetçi bir yaklaşımla yönetilen, çalışanların yaratıcılığına olanak tanımayan, bir çok meslek grubunun bir arada çalıştığı karmaşık bir yapıya sahip olan hastaneler, Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ile hizmet işlerliğinde dinamizm kazanacaklardır. Hastaneler Toplam Kalite Yönetimi Sistemini uygulayarak daha düşük maliyette kaliteli hizmet vermek için yarışa girmiş olacaklardır. Böylece oluşmuş hastane sorunları analiz edilecek, hizmet kalitesi arttırılacak, hasta beklentilerinin ötesinde etkili ve kaliteli hizmet performansı sağlanabilecektir. Bu tez çalışmasında üretim ve hizmet sektöründe uygulanmakta olan Toplam Kalite Yönetimi anlayışının, sağlık sektöründe hizmet sunan işletmeler olarak hastanelerde nasıl uygulanabileceği araştırılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]