Bir beyaz eşya işletmesinin kalite maliyetlerinde trend analizi uygulaması
Abstract
Günümüz koşullarında pazar payını arttırmayı hedefleyen işletmelerin, bilinçli tüketici karşına sundukları üründe aranan özelliğin ''uygun fiyat ve kaliteli ürün'' olarak belirlenmesiyle yeni bir kalite anlayışı oluşmuştur. Yeni kalite kavramı geçmişte olduğu gibi son aşamada ürünün muayene yoluyla ayıklanması yerine hammaddenin girişinden itibaren kontrollerin yapılması, en önemlisi de hatayı önleyecek tedbirlerin alınmasıdır. Kalite kontrol denilen bu tedbirler beraberinde bir takım harcamalar getirir. Kalite maliyetleri olarak isimlendirilen bu harcamalar işletmeden işletmeye farklılık göstereceğinden işletme faaliyetlerine uygun olarak belirlenmelidir. Kalite maliyetleri başlangıçta işletmeye külfet olarak algılanabilir. Toplam Kalite Yönetimi çerçevesinde yapılan maliyetler, kalite seviyesinde bir artış sağlarken, zaman konusunda da işletmeye bir kazanç sağlar. Üretilen ürünlerin kusursuz olması başarısızlık maliyetini ortadan kaldırdığı gibi ürünün daha kısa sürede piyasaya sürülmesini de sağlar. Rekabet ortamında başarının tek anahtarı kaliteli üretmek değil, kaliteyi en kısa sürede oluşturmaktır. Kalite maliyetleri gerektiğinden fazla yapılırsa ve belirli periyotlarda izlenmezse işletmeye zaman ve işgücü kaybı ile harcama artışı getirir. Bu çalışmada, kailte maliyetlerine trend analizi uygulaması yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]