Turizm pazarlamasında tüketici tercihleri ve bir uygulama
Abstract
Turizm kuruluşları, seyahat acentaları ve konaklama işletmeleri turistin kişisel özellikleri, seyahat nedenleri, tercihler, davranış biçimleri ve benzer konularda çeşitli bölgelere sürekli ihtiyaç duymaktadırlar. Bu bilgilerin bir kısmı çok kolay sağlanabilmekte, ancak bazıları için araştırma yapılması gerekmektedir. Yapılan bu araştırma ile iç turizm faaliyetlerine katılan yerli turistlerin tercihlerinin öğrenilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla; Birinci bölümde genel turizm, turizmin çeşitleri ile turizm pazarlaması, turizmde pazarlama karması elemanları açıklanmış; turizme ilişkin kavramsal bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde turist ve turistin satınalma davranışına etki eden faktörler ile; satınalma karar süreci açıklanmış; turizmde yaşanan tüketici sorunlarına yer verilmiştir. Uygulamanın yer aldığı üçüncü ve son bölümde hazırlanan anket formu Marmaris'te tatil yapmakta olan yerli turistlere cevaplatılarak; turistlerin ekonomik ve demografik özellikleri ile turizmdeki tercihleri arasındaki ilişki aranmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak sonuç kısmında açıklanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]