Türkiye'de GSM mobil telefon sektöründe uygulanan tutundurma faaliyetleri : tüketicilerin cep telefonu satın alma davranışlarında reklamların etkisine ilişkin bir araştırma
Abstract
Son yıllarda cep telefonu sektörü, hem dünyada hem de Türkiye'de hızla gelişmektedir. Bu sektörde faaliyet gösteren firmaların abone sayıları, gelirleri ve reklam harcamaları ülke ekonomilerinde dikkat çekmekte ve birçok büyük holding bu alana yatırım yapmak istemektedir. Ülkemizde 3 GSM cep telefonu ihalesine katılan holding ve güçlü finansal kuruluşlar buna en güzel örnektir. GSM cep telefonu sektöründeki büyüme, ekonomide çeşitli alanlarda da gelişmelere yol açmış ve birçok işletme ve sektör buradan pay almıştır. Bunlardan en önemlisi reklamcılık sektöründe yaşanmaktadır. Televizyon kanallarında hergün Telsim, Turkcell firmalarının reklamlarına ve cep telefonu disribütörü (KVK, ÜNİTEL, GENPA vb.) firmaların reklam ve sponsorluklarına sıklıkla rastlanılmaktadır. Bu çalışmada GSM cep telefonu sektöründeki reklam faaliyetlerinin tüketicilerin satınalma davranışlarına etkileri incelenecektir. Birinci bölümde, tutundurma'nın temel kavramları, tanımı, özellikleri ve tutundurma karması elemanları ele alınacaktır. İkinci bölümde ise GSM cep telefonu tanımı, iletişim sektöründeki yeri, dünyada ve Türkiye'de GSM cep telefonu sektörü ele alınacaktır. Üçüncü bölümde ise Türkiye'de GSM cep telefonu sektöründe faaliyet gösteren firmalar ve bunların tüketicilere yönelik uyguladıkları tutundurma faaliyetleri ve etkinlikleri içinde reklam uygulamaları incelenecektir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]