Küreselleşme sürecinde çokuluslu işletme yönetimi ve stratejiler karşısında Türkiye'de Arçelik A.Ş.'nin çokuluslu işletme konumuna gelmesinin değerlemesi ve uygulamalı boyutları
Abstract
Gümrük Birliği Türkiye'ye ticaretinin yarısından fazlasını yaptığı Avrupa ülkelerine daha çok mal satma olanağı vereceği gibi Dünya ekonomisi ile entegre olmasının kapılarını da açmaktadır. Gümrük Birliği içerisinde ne şekilde başarılı olduğumuza baktığımızda ise bu işten en çok etkilenen ve bu işe hazırlanması gereken özel sektöre bir takım yeni yükümlülükler getirdiğini görmekteyiz. İşletmeler değişimleri ve sonuçlarını iyi tahmin ederek uygun stratejiler geliştirmeye mecburdurlar. İşletmeler, tüm eski gelenek ve kuralları yıkarak her şeye yeniden başlamak isterken, çeşitli nedenlerden ötürü başarısız olmaktadırlar. İşletmeler ne yaptıklarını bilmemektedirler. Günümüzde işletmeler, giderek artan bir oranda değişen bir çevre ile karşılaşmakta, bu da organizasyonların bu duruma uyum sağlamasını zorunlu kılmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]