Dondurulmuş meyve ve sebze ihracatında stratejik pazarlama planlaması ve bir uygulama
Özet
Günümüzde uluslararası çevre koşullarında ve rekabet koşullarında oluşan değişiklikler, Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nü de diğer işletmelerde olduğu gibi etkilemektedir. Gelecekte uluslararası pazar ve rekabet koşullarına hazırlıklı olmayan Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nü büyük zorluklar beklemektedir. Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nün uluslararası pazarlardaki bütün gelişmeleri ve olasılıkları değerlendirerek, sürekliliklerini sağlayabilmeleri açısından, uluslararası pazarlara yönelik stratejik ihracat' pazarlama planlamaları yapmaları gerekmektedir. Bu tezde,' uluslararası pazarlara yönelik stratejik ihracat pazarlama planlamasının aşamaları, Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'ne uygulanmaktadır. Bunlar; *Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nün misyonunun belirlenmesi ve mevcut durumunun değerlendirilmesi ve çevre. *Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nde pazarlama amaçlarının tasarlanması ve pazarlama stratejilerinin oluşturulması. *Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nde pazarlama etkinliklerinin değerlendirilmesidir. Türkiye'de Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nde yer alan işletmelere yönelik yapılan bu araştırma ile uluslararası pazarlara yönelik stratejik ihracat pazarlama planlamasına işletme yöneticilerinin yaklaşımları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada verilerin işlenmesinde, SPSS (Statistica/ Programming for Social Scientist) programı kullanılmış, veriler arasındaki ilişkilendirmede parametrik olmayan test/erden Ki-Kare analizi uygulanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9174
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [269]