İşletmelerde bilgi yönetimi ve Arçelik A.Ş.'de yürütülen bilgi yönetimi sürecine ilişkin uygulama çalışması
Abstract
Günümüzde, işletmelerin en önemli kaynaklarından biri şüphesiz bilgidir. Bilgiyi, bir kaynak olması, maliyetinin düşüklüğü ve katma değer üretebilen bir özellik taşıması nedeniyle iş hayatında avantajlar sağlayan bir güç olarak görmek mümkündür. Bilgi, aynı zamanda işletmeler için yol gösterici bir unsurdur. Özellikle işletme yönetiminde kritik bir öneme sahip olan kararların alınmasında bu yol göstericilik kendini hissettirmektedir. Bilgi toplumu süreciyle, bilginin ağırlıklı olarak teknoloji ile birbirini tamamlayan bir girdi olarak kullanılması ve ilerleyen süreçte bilginin ve bilgi teknolojilerinin ekonomik alanda yer alması, bilginin iş dünyasında sınırsız bir güç olarak görülmesini mümkün kılmıştır. Bilginin bir güç olması şüphesiz işletmeler için büyük önem taşımaktadır. Ancak bilginin kontrolsüz yönetimi, işletmelere bir başarı getirmeyecektir. Bu nedenle bilginin işletmelerde fayda sağlayabilmesi amacıyla sistematik bir biçimde yönetilmesi şarttır. Bu bağlamda bilgiden fayda sağlayabilmenin kilit unsuru olan bilgi yönetiminin uygulanması gereklidir. İşletmeler, bilgi yönetimi aracılığıyla bilginin toplanması, üretilmesi, dağıtımı, paylaşımı ve kullanımını en etkin ve verimli bir biçimde sağlayabileceklerdir. Bu çalışma, bilgi ile ilgili kavramların genel olarak açıklanmasını ve işletmelerde bilgi yönetimi sürecinin incelenmesini kapsamaktadır. Bilgi yönetimi sürecinin ele alınmasında, bilgi yönetiminin uygulanışı, özellikleri, sahip olduğu unsurları, aşamaları, organizasyonda yarattığı dönüşümleri, diğer faktörlerle ilişkisi ve başarısı için yapılması gereken faaliyetleri ayrı ayrı ancak konunun bütünlüğünü bozmadan incelenerek çalışma gerçekleştirilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]